Burdur Ticaret ve Sanayi Odasında “Avrupa İşletmeler Ağı KOSGEB İhracat Buluşmaları -6 Toplantısı” gerçekleştirildi.
Haber Giriş Tarihi: 23.10.2024 08:45
Haber Güncellenme Tarihi: 23.10.2024 08:49
Kaynak:
Haber Merkezi
ses15.com.tr
Toplantı Avrupa İşletmeler Ağı (een.ec.europa.eu), Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), Burdur Ticaret ve Sanayi Odası (BUTSO), Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB), Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) ve European Commission (Avrupa Komisyonu) iş birliğinde düzenlendi.
İki gün sürecek oturumların ilk günkü toplantısında KOSGEB Antalya İl Müdürü Dr. İbrahim Uğur ERKIŞ, KOSGEB Burdur İl Müdürü Davut Tolga UĞUR, BUTSO Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf KEYİK, BAKA genel Sekreteri Volkan GÜLER, BAİB Yetkilileri Hüseyin DENİZ ve Levent ARAL ve Bilişimci Yazar Emrah KOZAN birer konuşma ve bilgilendirme yaptılar. Yapılan konuşma ve sunumlarda ihracat ve bilişimle ilgili konular etraflıca ele alındı, tüm detaylarıyla aktarıldı.
Toplantıya tarım, mermer, elektronik sektöründen ve müteşebbislerden katılım sağlandı.
ARTIK DÜNYA BİR TIK ÖTEMİZDE
Ticarette elektronik platforma geçişe ve dijital ticarete dikkat çeken BUTSO Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf KEYİK: “Duyarlılık gösterip “Avrupa İşletmeler Ağı KOSGEB İhracat Buluşmaları” eğitimine hoş geldiniz. Artık Dünya bir tık ötemizde... Dijitalleşmenin giderek artması ve özellikle bilişim teknolojisinde yaşanan hızlı gelişmeler birçok faaliyetin dijital ortamda gerçekleşmesine sebep olmaktadır. Geleneksel alışveriş alışkanlıkları her geçen gün yerini dijitalleşmenin farklı ortamlarına bırakmaktadır. Teknoloji; tüketiciler ile üreticileri bir tık mesafede buluşturmaktadır. Tüketici; aradığı ürüne bir tık ile ulaşabilmekte ve satın alabilmektedir. Satın alırken ürünleri özellik ve fiyat karşılaştırmalarının yanı sıra teslimat sürelerini bile dikkate almaktadır. Tüketiciler için bu bile yetmemekte; kullananların referansları o ürünün satışını ciddi manada etkilemektedir. Yani ürünü üretmek bile yetmiyor. Ürünü belli bir kalite standardında, müşterinin beklentilerine uygun üretmek gerekiyor. Dijitalleşme ile ürünü birçok özelliklerine göre aratmak, aradığını bulabilmek, karşılaştırabilmek, satın alıp, ödemesini yapabilmek karşısında İnsan içinden teknoloji sen nelere kadirsin demeden geçemiyor. 20-30 yıl önce var olan mesleklerimiz bugün gelişen teknolojiye yenik düşmüştür. Görünen o ki bugün var olan mesleklerimizin bir kısmı da yine dijitalleşmeye ve gelişen teknolojiye yenik düşeceklerdir. Teknolojiye yenik düşen işletmelerimiz mi?
Yoksa işletmeleri yöneten zihniyet mi? İyi irdelememiz gerekmektedir. Gelecekte var olabilmek için önce kendimizi, çalışanlarımızı ve işletmemizi gelişen teknolojiye uygun hale getirmek zorundayız. Dijitalleşme şart...
BURDUR’DA ÜRETİP BURDURLU’YA SATMAK İLE BURDUR’DA ÜRETİP DÜNYAYA SATMAK FARKLI
Burdur’da üretip, Burdurluya satmak ile Burdur’da üretip Yurt genelinde satmak arasında bir fark var mı? Tabi ki yok... Biraz daha geniş pencereden bakacak olur isek; Burdur’da üretip yurt dışına satmak arasında bile fark yoktur. Hatta ve hatta yurt dışına sattığın ürünün parasını daha kolay tahsil etme imkanına sahipsin. Devletimiz ve Devletimizin değerli bürokratları müteşebbislerin mallarını yurt dışına satabilmeleri için o kadar çok imkân tanıyorlar ki... Biz ısrarla o imkanları görmemezlikten geliyoruz. Burada odamız web sayfasını takip eden veya detaylı inceleyen iş insanlarımız var mıdır bilmem ... Odamız web sayfasına baktığımızda “FIRSATLARI KEŞFEDİN” adımı altında gerek Ticaret Bakanlığı ve gerekse Türkiye İhracatçılar Meclisin sizleri ihracata yönlendirebilmek adına anlaşılabilir bir dille ihracatın nasıl yapılacağını, Nerelere hangi malları satabileceğinizi, hangi ülkelerde devlet adına kimlerin sizlere yardımcı olacağını ve ihracat yapmanız halinde hangi destekleri alacağınızı görmeniz mümkün. Devletimiz; müteşebbise malını belli bir standartta üret, bak şu ülkelere satabilirsin, o ülkelerde bizim temsilcilerimiz var onlar sana yardımcı olacaklar isimleri, telefonları, mail adresleri şunlar demiş... Fuarlara katılacaksan, yeni müşteriler bulmak için yola çıkmış isen sana destek de veririz demiş. Daha ne olsun... “Avrupa İşletmeler Ağı KOSGEB İhracat Buluşmaları” adı altında değerli Müdürlerimiz ve uzmanlarımız sizlere Ticaret Bakanlığı, KOSGEB Destekleri hakkında bilgilendirmede bulunacaklardır. Bunun yanı sıra sizlere Dijitalleşme eğitimi ve Dış Ticaret İstihbarat Eğitimleri hakkında da bilgilendireceklerdir. İhracat buluşmalarının verimli geçmesi dileği ile saygılarımı sunuyorum” dedi.
YEŞİL DÖNÜŞÜM İHRACATIMIZI ÇOK ETKİLEYECEK
BAKA Genel Sekreteri Volkan GÜLER yaptığı konuşmada BAKA ve BAİB Desteklerine dikkat çekti. Ajansın destek programları ve destek faaliyetlerinin sürdüğünü söyleyen GÜLER, bunların arasında; Vakıfbank destekli 180 milyon TL yatırım sağlandığını, toplamda 1,9 milyar TL’lik yatırım ve destekte bulunduklarını, MAKÜ’de Kadın Kooperatifi aracılığıyla bocce topu ve futbol topu dikim- imalat ve ihracatlarının yapıldığını belirtti. İhracatçılar için Yeşil Dönüşüm ve Sınırda Karbon Düzenlemesinin çok fazla önemli olduğuna dikkat çeken GÜLER, ajansının bu konuda desteklerinin bulunduğunu ifade etti. İş insanlarına ve müteşebbislere ajansın web sayfasını ziyaret etmelerini öneren GÜLER, www.yatirimadestek.gov.tr linkine ve teşvik robotu linkine dikkat çekti.
BAİB DESTEKLERİ VE MEVZUAT
BAİB Yetkilileri Hüseyin DENİZ ve Levent ARAL da yaptıkları sunumlarda Pazara Giriş Belgesi Desteği, Yurt Dışı Marka Tescil Desteği, Yurt Dışı Tanıtım Desteği, Fuar Destekleri hakkında bilgi verdiler, TOBB ve Ticaret Bakanlığı Destekleri mevzuatını detaylandırdılar, BAİB destekleri için mevzuatları aktardılar. İhracatçı firmaların yurt dışındaki fuar ve diğer temaslarında kesinlikle aynı aileden (karı- koca, baba- oğul, ana- kız) kişilere destekte bulunulmadığına dikkat çeken BAİB yetkilileri, destekler için firmaların titizlikle incelendiğini ve Pazar hareketlerinin takip edildiğini kaydettiler.
TEK PAZAR PROGRAMI
KOSGEB Antalya İl Müdürü Dr. İbrahim Uğur ERKIŞ da tek Pazar programı hakkında açıklamada bulundu. Program anlaşmasına göre sürdürülebilir iç pazarı destekleyen faaliyetleri finanse ettiğini ve de Pazarlara erişimi kolaylaştırmak, Girişimciliği ve girişimcilik becerilerinin kazanılmasını teşvik etmek, Endüstrinin modernizasyonunu teşvik etmek ve küresel, toplumsal zorlukları ele almak amaçlı olduğunu ve diğer enstrümanlarını açıkladı.
YAPAY ZEKA, DİJİTALLEŞME, MİLLİ TEKNOLOJİ
Toplantının öğleden sonraki ikinci oturumunda sunum yapan Bilişimci, Emrah KOZAN da yeni nesil teknoloji, insan, bilişim ekosistemi, hibrit insan, hibrit şirketler, veri üretim, tasarımcılık, girişimcilik konu başlıkları altında güncellemelerde bulundu. Yeni dünyada şirketlerin mevcut durumlarını koruyarak ekonomik anlamda ayakta kalmalarının şansının olmadığını ve makinelerin veri üretmesi gerektiğini vurguladı.
Yeni dünyada artık her bir cihazın, her bir varlığın internete bağlı olacağını belirten KOZAN, Starlink uydularının bunun bir örneği olduğunu, dataların büyümesi için çok fazla çalışma yapıldığını, data ekosisteminin oluşturulduğunu, yapay zekanın geliştirildiğini, veri madenciliğinin yapıldığını, yeni ekosistemin kullanıcı, teknoloji, para, iletişim ve bilgiden oluştuğunu, Metaverse’nın bunlara bir örnek olduğunu aktardı.
KOZAN, yeni nesil e-ticarette ürünü seçip üç boyutlu görüp istenilen özellikleri ekleyerek o ürünün satılacağını, otomobile istenilen her donanımın eklenip çıkarılacak sipariş verilebileceğini, bunu BMW’nin ve TOGG’un başlattığını, akıllı süpürgelerden sonra evde her ev işini yapabilecek bir makine olacağını belirterek, dijital insan, dijital ayakizi oluşturulduğunu söyledi. Şirketlerin yapay
zekanın geliştirilebilmesi için insanları ücretsiz kullandıklarını vurgulayan KOZAN, düşünce sistemlerimizin klonlandığını, insanların bilmedikleri bir uygulamaya bilgilerini verdiklerini ifade etti.
TEMELİNDE EXCEL VAR
Bilişim Uzmanı Emrah KOZAN, sanayilerdeki en gelişmiş fabrikaların işletim temellerinde Excel programının olduğunu, sabahın ilk saatlerinden itibaren ekranı açan insanların zaten robot insan olduklarını aktardı.
İKLİM KRİZİ: ÜLKELER BULUTLARINI ÇALIYOR
Teknoloji ve dijital alanda bir başka sorunun iklim savaşları olduğunu söyleyen KOZAN, Burdur gölünden buharlaşan suyun bulutunu alıp, çöle yağmur yağdırdıklarını, bu bulut hırsızlığını Orta Doğu Ülkelerinin yaptığını ve ilk Katar’ın bunu gerçekleştirdiğini kaydetti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
BUTSO’da İhracat Destekleri Toplantısı
Burdur Ticaret ve Sanayi Odasında “Avrupa İşletmeler Ağı KOSGEB İhracat Buluşmaları -6 Toplantısı” gerçekleştirildi.
Toplantı Avrupa İşletmeler Ağı (een.ec.europa.eu), Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), Burdur Ticaret ve Sanayi Odası (BUTSO), Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB), Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) ve European Commission (Avrupa Komisyonu) iş birliğinde düzenlendi.
İki gün sürecek oturumların ilk günkü toplantısında KOSGEB Antalya İl Müdürü Dr. İbrahim Uğur ERKIŞ, KOSGEB Burdur İl Müdürü Davut Tolga UĞUR, BUTSO Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf KEYİK, BAKA genel Sekreteri Volkan GÜLER, BAİB Yetkilileri Hüseyin DENİZ ve Levent ARAL ve Bilişimci Yazar Emrah KOZAN birer konuşma ve bilgilendirme yaptılar. Yapılan konuşma ve sunumlarda ihracat ve bilişimle ilgili konular etraflıca ele alındı, tüm detaylarıyla aktarıldı.
Toplantıya tarım, mermer, elektronik sektöründen ve müteşebbislerden katılım sağlandı.
ARTIK DÜNYA BİR TIK ÖTEMİZDE
Ticarette elektronik platforma geçişe ve dijital ticarete dikkat çeken BUTSO Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf KEYİK: “Duyarlılık gösterip “Avrupa İşletmeler Ağı KOSGEB İhracat Buluşmaları” eğitimine hoş geldiniz. Artık Dünya bir tık ötemizde... Dijitalleşmenin giderek artması ve özellikle bilişim teknolojisinde yaşanan hızlı gelişmeler birçok faaliyetin dijital ortamda gerçekleşmesine sebep olmaktadır. Geleneksel alışveriş alışkanlıkları her geçen gün yerini dijitalleşmenin farklı ortamlarına bırakmaktadır. Teknoloji; tüketiciler ile üreticileri bir tık mesafede buluşturmaktadır. Tüketici; aradığı ürüne bir tık ile ulaşabilmekte ve satın alabilmektedir. Satın alırken ürünleri özellik ve fiyat karşılaştırmalarının yanı sıra teslimat sürelerini bile dikkate almaktadır. Tüketiciler için bu bile yetmemekte; kullananların referansları o ürünün satışını ciddi manada etkilemektedir. Yani ürünü üretmek bile yetmiyor. Ürünü belli bir kalite standardında, müşterinin beklentilerine uygun üretmek gerekiyor. Dijitalleşme ile ürünü birçok özelliklerine göre aratmak, aradığını bulabilmek, karşılaştırabilmek, satın alıp, ödemesini yapabilmek karşısında İnsan içinden teknoloji sen nelere kadirsin demeden geçemiyor. 20-30 yıl önce var olan mesleklerimiz bugün gelişen teknolojiye yenik düşmüştür. Görünen o ki bugün var olan mesleklerimizin bir kısmı da yine dijitalleşmeye ve gelişen teknolojiye yenik düşeceklerdir. Teknolojiye yenik düşen işletmelerimiz mi?
Yoksa işletmeleri yöneten zihniyet mi? İyi irdelememiz gerekmektedir. Gelecekte var olabilmek için önce kendimizi, çalışanlarımızı ve işletmemizi gelişen teknolojiye uygun hale getirmek zorundayız. Dijitalleşme şart...
BURDUR’DA ÜRETİP BURDURLU’YA SATMAK İLE BURDUR’DA ÜRETİP DÜNYAYA SATMAK FARKLI
Burdur’da üretip, Burdurluya satmak ile Burdur’da üretip Yurt genelinde satmak arasında bir fark var mı? Tabi ki yok... Biraz daha geniş pencereden bakacak olur isek; Burdur’da üretip yurt dışına satmak arasında bile fark yoktur. Hatta ve hatta yurt dışına sattığın ürünün parasını daha kolay tahsil etme imkanına sahipsin. Devletimiz ve Devletimizin değerli bürokratları müteşebbislerin mallarını yurt dışına satabilmeleri için o kadar çok imkân tanıyorlar ki... Biz ısrarla o imkanları görmemezlikten geliyoruz. Burada odamız web sayfasını takip eden veya detaylı inceleyen iş insanlarımız var mıdır bilmem ... Odamız web sayfasına baktığımızda “FIRSATLARI KEŞFEDİN” adımı altında gerek Ticaret Bakanlığı ve gerekse Türkiye İhracatçılar Meclisin sizleri ihracata yönlendirebilmek adına anlaşılabilir bir dille ihracatın nasıl yapılacağını, Nerelere hangi malları satabileceğinizi, hangi ülkelerde devlet adına kimlerin sizlere yardımcı olacağını ve ihracat yapmanız halinde hangi destekleri alacağınızı görmeniz mümkün. Devletimiz; müteşebbise malını belli bir standartta üret, bak şu ülkelere satabilirsin, o ülkelerde bizim temsilcilerimiz var onlar sana yardımcı olacaklar isimleri, telefonları, mail adresleri şunlar demiş... Fuarlara katılacaksan, yeni müşteriler bulmak için yola çıkmış isen sana destek de veririz demiş. Daha ne olsun... “Avrupa İşletmeler Ağı KOSGEB İhracat Buluşmaları” adı altında değerli Müdürlerimiz ve uzmanlarımız sizlere Ticaret Bakanlığı, KOSGEB Destekleri hakkında bilgilendirmede bulunacaklardır. Bunun yanı sıra sizlere Dijitalleşme eğitimi ve Dış Ticaret İstihbarat Eğitimleri hakkında da bilgilendireceklerdir. İhracat buluşmalarının verimli geçmesi dileği ile saygılarımı sunuyorum” dedi.
YEŞİL DÖNÜŞÜM İHRACATIMIZI ÇOK ETKİLEYECEK
BAKA Genel Sekreteri Volkan GÜLER yaptığı konuşmada BAKA ve BAİB Desteklerine dikkat çekti. Ajansın destek programları ve destek faaliyetlerinin sürdüğünü söyleyen GÜLER, bunların arasında; Vakıfbank destekli 180 milyon TL yatırım sağlandığını, toplamda 1,9 milyar TL’lik yatırım ve destekte bulunduklarını, MAKÜ’de Kadın Kooperatifi aracılığıyla bocce topu ve futbol topu dikim- imalat ve ihracatlarının yapıldığını belirtti. İhracatçılar için Yeşil Dönüşüm ve Sınırda Karbon Düzenlemesinin çok fazla önemli olduğuna dikkat çeken GÜLER, ajansının bu konuda desteklerinin bulunduğunu ifade etti. İş insanlarına ve müteşebbislere ajansın web sayfasını ziyaret etmelerini öneren GÜLER, www.yatirimadestek.gov.tr linkine ve teşvik robotu linkine dikkat çekti.
BAİB DESTEKLERİ VE MEVZUAT
BAİB Yetkilileri Hüseyin DENİZ ve Levent ARAL da yaptıkları sunumlarda Pazara Giriş Belgesi Desteği, Yurt Dışı Marka Tescil Desteği, Yurt Dışı Tanıtım Desteği, Fuar Destekleri hakkında bilgi verdiler, TOBB ve Ticaret Bakanlığı Destekleri mevzuatını detaylandırdılar, BAİB destekleri için mevzuatları aktardılar. İhracatçı firmaların yurt dışındaki fuar ve diğer temaslarında kesinlikle aynı aileden (karı- koca, baba- oğul, ana- kız) kişilere destekte bulunulmadığına dikkat çeken BAİB yetkilileri, destekler için firmaların titizlikle incelendiğini ve Pazar hareketlerinin takip edildiğini kaydettiler.
TEK PAZAR PROGRAMI
KOSGEB Antalya İl Müdürü Dr. İbrahim Uğur ERKIŞ da tek Pazar programı hakkında açıklamada bulundu. Program anlaşmasına göre sürdürülebilir iç pazarı destekleyen faaliyetleri finanse ettiğini ve de Pazarlara erişimi kolaylaştırmak, Girişimciliği ve girişimcilik becerilerinin kazanılmasını teşvik etmek, Endüstrinin modernizasyonunu teşvik etmek ve küresel, toplumsal zorlukları ele almak amaçlı olduğunu ve diğer enstrümanlarını açıkladı.
YAPAY ZEKA, DİJİTALLEŞME, MİLLİ TEKNOLOJİ
Toplantının öğleden sonraki ikinci oturumunda sunum yapan Bilişimci, Emrah KOZAN da yeni nesil teknoloji, insan, bilişim ekosistemi, hibrit insan, hibrit şirketler, veri üretim, tasarımcılık, girişimcilik konu başlıkları altında güncellemelerde bulundu. Yeni dünyada şirketlerin mevcut durumlarını koruyarak ekonomik anlamda ayakta kalmalarının şansının olmadığını ve makinelerin veri üretmesi gerektiğini vurguladı.
Yeni dünyada artık her bir cihazın, her bir varlığın internete bağlı olacağını belirten KOZAN, Starlink uydularının bunun bir örneği olduğunu, dataların büyümesi için çok fazla çalışma yapıldığını, data ekosisteminin oluşturulduğunu, yapay zekanın geliştirildiğini, veri madenciliğinin yapıldığını, yeni ekosistemin kullanıcı, teknoloji, para, iletişim ve bilgiden oluştuğunu, Metaverse’nın bunlara bir örnek olduğunu aktardı.
KOZAN, yeni nesil e-ticarette ürünü seçip üç boyutlu görüp istenilen özellikleri ekleyerek o ürünün satılacağını, otomobile istenilen her donanımın eklenip çıkarılacak sipariş verilebileceğini, bunu BMW’nin ve TOGG’un başlattığını, akıllı süpürgelerden sonra evde her ev işini yapabilecek bir makine olacağını belirterek, dijital insan, dijital ayakizi oluşturulduğunu söyledi. Şirketlerin yapay
zekanın geliştirilebilmesi için insanları ücretsiz kullandıklarını vurgulayan KOZAN, düşünce sistemlerimizin klonlandığını, insanların bilmedikleri bir uygulamaya bilgilerini verdiklerini ifade etti.
TEMELİNDE EXCEL VAR
Bilişim Uzmanı Emrah KOZAN, sanayilerdeki en gelişmiş fabrikaların işletim temellerinde Excel programının olduğunu, sabahın ilk saatlerinden itibaren ekranı açan insanların zaten robot insan olduklarını aktardı.
İKLİM KRİZİ: ÜLKELER BULUTLARINI ÇALIYOR
Teknoloji ve dijital alanda bir başka sorunun iklim savaşları olduğunu söyleyen KOZAN, Burdur gölünden buharlaşan suyun bulutunu alıp, çöle yağmur yağdırdıklarını, bu bulut hırsızlığını Orta Doğu Ülkelerinin yaptığını ve ilk Katar’ın bunu gerçekleştirdiğini kaydetti.
En Çok Okunan Haberler